Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie

na moje ręce przedstawiciel Samorządu Uczniowskiego przekazał wniosek w sprawie "Tygodnia Ulgi" zainicjowany przez Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

W odpowiedzi na tę inicjatywę informuję młodzież, że nad sposobem organizacji naszego wspólnego powrotu do szkoły, nauczyciele CLXIII LO w Warszawie obradują już od dłuższego czasu.

Jak już Wam pisałam tydzień temu przez dziennik elektroniczny, nie mamy zamiaru zasypywać Was sprawdzianami i odpytywać ponad miarę. Odbędą się w sferze oceniania działania niezbędne, dawno zaplanowane i tam, gdzie trzeba, służące poprawie ocen wynikających z waszego "dorobku online".

Mamy nadzieję, że powrót do trybu stacjonarnego posłuży nam wszystkim przede wszystkim do odświeżenia relacji interpersonalnych w przestrzeni świata rzeczywistego.

Być może bezpośredni kontakt z nauczycielami pozwoli niektórym z Was łatwiej poprawić niesatysfakcjonującą sytuację ocenową, a na pewno wpłynie na poprawę nastrojów i samopoczucia.

Izolacja społeczna nie służy i Wam nastolatkom i nam dorosłym. Mimo trudnych warunków dokładamy starań, byście mogli pogłębiać wiedzę i doskonalić umiejętności. Myślę, że tworzymy jedną drużynę, która ma podobny cel - rzetelne zdobywanie wiedzy i umiejętności w dobrej, bezpiecznej, przyjaznej atmosferze.

Przeczytajcie kilka deklaracji z wypełnianej przez Waszych Profesorów ankiety poświęconej najbliższym działaniom wychowawczo-dydaktycznym  i uwierzcie, że ani teraz, ani po powrocie do trybu stacjonarnego nie mamy wobec Was złych intencji :).

Oto nasze nauczycielskie zamierzenia:

"Planuję, aby powrót do nauki stacjonarnej był dla uczniów oczekiwaną przez nich przygodą z wiedzą. W związku z tym będę się starał na wszystkie możliwe sposoby uatrakcyjniać zajęcia, minimalizując weryfikację wiedzy. Chciałbym, aby uczniowie cieszyli się pobytem w szkole."

"Jeśli dopisze pogoda, chciałabym wybrać się ze swoją klasą na spacer podczas dwóch godzin matematyki"

"W klasie IIb w czerwcu chcę powtórzyć ( bez ocen) cały materiał klasy drugiej na podstawie arkuszy z matury podstawowej"

"Raczej pójdziemy z grupami w jedno wielkie powtórzenie i wzmocnienie umiejętności w słabszych obszarach wiedzy"

"Rozmawiałam z uczniami na temat powrotu do zajęć stacjonarnych i raczej wyrażają zadowolenie, że będziemy się widywać i pracować wspólnie w realu, razem, z uśmiechami. Pewnie z jedną lekcję przegadamy..."

"Mam nadzieję, że będziemy się integrować malując Matisse'a i zaplanowany mural. :)"

"Chciałabym w zdrowej i miłej atmosferze pracować z uczniami w realu i porozmawiać o nauczaniu zdalnym, plusach i minusach, jak sobie radzili , spotkać się i cieszyć się, że możemy się widzieć, a nie 'wpadać' w szał testowania."

"Jeśli są niezaliczone sprawdziany, to poproszę konkretnych uczniów o napisanie ich."

"U wszystkich uczniów mam co najmniej trzy oceny, nie przewiduję żadnej oceny niedostatecznej. Dodatkową weryfikację wiedzy planuję przeprowadzić u chętnych uczniów, którzy będą chcieli spróbować poprawić ocenę na wyższą niż proponowana."

"Planuję zmotywowanie uczniów do ustnego wypowiadania się. Z tym były największe trudności podczas spotkań online. Postawię na pracę zespołową, żeby przywrócić integrowanie się poszczególnych grup."

"Cieszę się, że wracamy i się spotkamy"!!!

Dodam, że ja osobiście poprosiłam moich uczniów o wykonanie pracy przez chętnych i obiecałam zabawę na podstawie twórczości W. Gombrowicza. Mam nadzieję, na "fajny polski:)", na którym jednak czegoś się nauczymy.

UWAGA!

Prezentując zamierzenia nauczycieli również w ramach "ulgi " dla Nas wszystkich i poprawy nastrojów oraz efektywności wspólnych działań proszę Was o:

 

- super frekwencję,

- uważność,

- zadawanie pytań,

- zgłaszanie zidentyfikowanych przez Was problemów,

- pomysły, jak możemy Wam pomóc przy uzupełnianiu ewentualnych braków.

 

Jednym słowem, apeluję o partnerstwo i współdziałanie.

 

Drodzy Uczniowie.

Jeśli przeczytaliście uważnie wypowiedzi Waszych nauczycieli, to chyba macie jasność, że jesteśmy z Wami, a nie przeciwko Wam.

Nie ulegajcie fake newsom - przecież rozmawialiśmy niedawno o tym :) podczas szkolnego projektu edukacyjnego.

Spotkajmy się i wróćmy do normalności.

My na Was czekamy.

Nawiązując do inicjatywy przedstawicielki Samorządu zapewniam, że mamy świadomość jak trudna jest nauka online, ale jednocześnie proszę, abyście docenili ogrom pracy, jaki włożyli w prowadzenie zajęć online Wasi nauczyciele. Doceńcie ich trud i starania. Postarajcie się, aby nasz wspólny tytaniczny wysiłek przyniósł super efekt.

 

Pozdrawiam w imieniu nauczycieli i pracowników niepedagogicznych

życząc Wam i Waszym bliskim zdrowia, spokoju i poczucia bezpieczeństwa w każdej dziedzinie.

 

Izabela Nowacka

dyr. CLXIII LO w Warszawie